همه چیز

هر چی بلدم و تجربه کردم و نتیجه فوق العاده داشته اینجا بیان میکنم

همه چیز

هر چی بلدم و تجربه کردم و نتیجه فوق العاده داشته اینجا بیان میکنم

هر چی بلدم و تجربه کردم و نتیجه فوق العاده داشته اینجا بیان میکنم.علمی و هنری و سلامتی و بهداشتی و روحی و روانی و همه چیززززز

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال پیش آمده که بیمار شوید و به دلیل ناخوش احوالی و بی حالی، نتوانید به دکتر مراجعه کرده و در صف های طولانی ویزیت منتظر بمانید؟! بسیاری از ما بارها و بارها این حس را تجربه کرده ایم. اما امروزه خدمات پزشکی در منزل به عنوان نمونه ای از درمان در منزل ، راه حلی آسان برای چنین افرادی فراهم نموده و بسیار گسترده است.

خدمات پزشکی در منزل، نمونه ای از درمان در منزل

آیا تا به حال پیش آمده که بیمار شوید و به دلیل ناخوش احوالی و بی حالی، نتوانید به دکتر مراجعه کرده و در صف های طولانی ویزیت منتظر بمانید؟! بسیاری از ما بارها و بارها این حس را تجربه کرده ایم. اما امروزه به عنوان نمونه ای از درمان در منزل، راه حلی آسان برای چنین افرادی فراهم نموده است. و بسیار گسترده بوده و در ادامه تنها به معرفی چند مورد از آن ها خواهیم پرداخت.

خدمات پزشکی در منزل

  • مثال هایی از خدمات پزشکی در منزل

  • ویزیت پزشک در منزل

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، برخی از افراد ضمن احتیاج شدید به دریافت خدمات پزشکی و ویزیت پزشک، قادر به مراجه به درمانگاه و مطب نبوده و بنابراین نیازمندخدمات پزشکی در منزل هستند. ویزیت پزشک در منزل که یکی از خدمات پزشکی در منزل می باشد، توسط فرد و یا تیمی متعهد، مجرب و آموزش دیده انجام می گردد. همه ما به خوبی می دانیم که تشخیص صحیح بیماری، نیمی از درمان آن می باشد. تشخیص صحیح نیز در گرو دانش پزشک و تیم پزشکی و نیز تجربه آن ها می باشد. پس از تشخیص درست و به موقع، اقدامات درمانی صورت می گیرد.

تیم های ارائه دهنده ان  که به ویزیت در منزل می پردازند، دارای سابقه بوده و مرتبا تحت کنترل کیفیت مراتب بالاتر قرار گرفته و در صورت تخلف و کوتاهی مجوز فعالیت آن ها لغو خواهد شد. درمان بیمار تا چند روز تحت نظر قرار گرفته و پیگیری خواهد شد، تا مراتب درمان کامل شده و بیمار به مساعدت کامل دست یابد.

ویزیت پزشکی در منزل شامل ویزیت، مشاوره، معاینه و تجویز دارو است. این طرح که در سال های اخیر به اجرا در آمده و مجری آن سازمان بهزیستی می باشد، طرحی بسیار امیدوار کننده بوده و با استقبال فراوانی رو به رو شده است، ضمن این که مردم نیاز مبرم و غیر قابل انکاری به خدمات شبانه روزی پزشکی دارند. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، خدمات پزشکی در منزل و ویزیت پزشکی کاهش دفعات عود بیماری، کاهش فشار روانی بیمار و خانواده وی و نیز ارتقاء سلامت روانی و جسمی شخص را به دنبال خواهد داشت. از دیگر خدمات تخصصی که پزشکان در منزل به ارائه آن خواهند پرداخت، تزریقات، پانسمان، سرم درمانی، گذاشتن یا تعویض سوند ادراری، نوار قلب، سنجش فشار خون و خدماتی از این قبیل می باشند.

ویزیت پزشکی در منزل، نمونه ای از خدمات پزشکی در منزل

ویزیت پزشکی در منزل

  • خدمات آزمایشگاهی در منزل

مراجعه به بیمارستان یا کلینیک و حضور در صف های طولانی و تحمل شلوغی های این مکان های عمومی جهت انجام آزمایشات گوناگون، برای بسیاری از بیماران امکان پذیر نبوده و دشوار است. چنین افرادی نیازمند ارائه خدمات پزشکی در منزل و خدمات آزمایشگاهی می باشند. تا بتوانند به دور از شلوغی های روزمره به درمان خود بپردازند.

دقت آزمایشات انجام شده در منزل با دقت این آزمایشات در کلینیک ها و بیمارستان ها یکسان بوده  و کیفیت آن ها تفاوتی نخواهد داشت. این آزمایشات به دو گروه لخته و غیر لخته دسته بندی می شوند. آزمایشات لخته پس از اخذ نمونه آزمایش، بلافاصله به بیمارستان ارجاع شده و تا زمان رسیدن به بیمارستان نمونه آزمایش به طور کامل لخته می گردد. این در حالی است که آزمایشات انجام شده در بیمارستان نیز همین مدت زمان را جهت لخته شدن نمونه، لازم دارند.

نمونه آزمایش در آزمایشات غیر لخته در ظرف هایی که مانع لخته شدن نمونه می شوند قرار گرفته و سپس به بیمارستان ارجاع گشته تا نتیجه آن مشخص شود. خدمات آزمایشگاهی توسط افراد متعهد که دارای کارت نظام پزشکی از سوی سازمان نظام پزشکی می باشند، انجام می شود.

خدمات آزمایشگاهی در منزل، نمونه ای از درمان در منزل

خدمات آزمایشگاهی در منزل، نمونه ای از درمان در منزل

  • سونوگرافی و رادیولوژی در منزل

بیماران بسیاری وجود دارند که به دلیل بیماری و سایر مشکلات، قادر به حضور در مراکز درمانی به منظور انجام سونوگرافی و رادیولوژی نبوده و این امر برایشان دشوار است. مراکز انجام خدمات پزشکی در منزل به منظور رفع نیاز سونوگرافی و رادیولوژی این دسته از بیماران، با مجوز از وزارت بهداشت و نیز نظارت این سازمان، به فعالیت پرداخته و نیروهای متخصص و مجربی را در زمینه رادیولوژی و افراد دوره دیده ای را در عرصه سونوگرافی به کار می بندد.

کیفیت دستگاه های پرتابل استفاده شده به منظور انجام سونوگرافی و رادیولوژی در منزل بسیار حائز اهمیت بوده و بی شک کیفیتی در حد دستگاه های پرتابل موجود در بیمارستان ها و کلینیک ها دارا است.

سونوگرافی و رادیولوژی در منزل، نمونه ای از خدمات پزشکی در منزل

سونوگرافی و رادیولوژی در منزل

  • اکو و نوار قلب در منزل

اکو و نوار قلب در منزل به عنوان یکی از خدمات پزشکی در منزل توسط متخصصین قلب و عروق به بهترین نحو ممکن انجام می شود. گاهی اوقات این خدمت توسط پرستاران ارائه شده و در نهایت به پزشک ارجاع داده می شود تا اوضاع بیمار را بررسی کند. پزشک در این دسته از  ان ، دستگاه های مورد نیاز را به همراه داشته و اگر بیمار در وضعیت حادی قرار نداشته باشد، تشخیص و درمان در همان محلی زندگی فرد صورت می گیرد.

اکو و نوار قلب، نمونه ای از خدمات پزشکی در منزل

اکو و نوار قلب

مطلب از جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران 

نظرات (۲)

  • بهنام صالحی
  • برای خرید و  فروش تجهیزات پزشکی حتما به سایت تکرو مراجعه نمایید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی